Livrăm Luni – Duminica 10:00 – 20:00. Ajungem la tine în 60 de minute de la plasare comenzii!
Inchide
Strada Eroilor Nr. 400/4/5, Floresti, Cluj


Articol scris de – Georgiana Ispas

Să ne jucăm puțin cu imaginația noastră zic…. ești un atlet ce se află pentru prima dată la un maraton. Ce strategie vei alege? Alergi cu viteză maximă de la început, riscând să te ajungă epuizarea din urmă și să te determine să renunți? Sau din contră, îți propui să îți stochezi energie până aproape de final și atunci să accelerezi?
Vă spun eu, nici una dintre variantele de mai sus, secretul constă în a menține constat ritmul de alergare pe întreaga cursă, cam așa stau lucrurile și când vorbim de aportul nostru caloric. În locul unei singure mese ”cu de toate” închipuiți-vă câte beneficii ar putea rodi păstrarea nivelului vostru de energie constat pe tot parcusul zilei. Alegerea unui plan alimentar corect presupune o programare a meselor principale și a gustărilor ce maximizează sănătatea tractului digestiv și împiedică dezvoltarea bolilor cardiovasculare, diabet 2 sau chiar obezitate. Pauzele prea mari între mese poate determină un consum suplimentar alimentar, nedorit. Ideal este o alimentare tot la 3-4 ore pentru a putea menține glicemia sangvină în limite normale și a asigură o digestie optimă.
Dimineața, după doar 1 oră de la trezire, corpul a reușit să asimileze toți nutrienții primiți cu o seară înainte și metabolismul nostru are nevoie de un nou combustibil pentru a construi și oferi energia pentru o nouă zi. Alege un mic dejun consistent cu proteine de calitate, carbohidrati complecsi și grăsimi sănătoase. Dar până la prânz, aproximativ după 3 ore de la micul dejun, corpul are nevoie de un mic bust pentru a continua, alege o gustare (fructe, nuci, iaurturi) ca să îți poți păstra ritmul dictat de dimineață.
A venit rândul prânzului, a doua masă importantă a zilei, onorează-ți corpul cu o masă ce să cuprindă toți macronutrienții (proteine, legume, cereale integrale și din nou grăsimi sănătoase). După 3 ore, organismul îți va cere din nou combustibil, ascultă-l și fă-l fericit, oferă-i un fruct, un baton de fructe, niște nuci…
Iar pe final de zi, vine rândul reginei serii, sfânta cină, dar nu mai târziu de 3 ore înainte de culcare ce va repeta șablonul de la prânz, nutritiv pentru a-i oferi tot ce are nevoie pentru a se regenera peste noapte.
Taina, dacă vreți, pentru un stil de viață sănătos nu stă în înfometare, ci în a te alimenta constat cu alimente locale, curate și cu noi prezenți la fiecare masă. Așa că, ele, gustările, așa mici cum sunt ele, sunt piese importante din puzzle ăsta al nostru pe care îl numim corp.

Praf de zana si mai putina ura! 🤗

Avem nevoie de gustări?

Adauga comentariu